O spektaklu
Romantyczna historia, w której świat realny przeplata się ze światem zjaw. Tłem historii libretta jest legenda o pięknej wieśniaczce, która zakochała się w księciu, nie znając jego prawdziwej tożsamości. Kiedy wychodzi na jaw, że ukochany nie jest chłopskim synem, a arystokratą, zrozpaczona Giselle odbiera sobie życie. Akcja jednak toczy się dalej. Po śmierci dziewczyny, nocą nad jej mogiłą zjawia się nieszczęsny książę Albert - rzekomy wieśniak, opłakując śmierć młodej wieśniaczki. Z grobu wyłania się duch Giselle, która tej nocy ma zostać przyjęta do grona willid, nocnych zjaw, które przynoszą śmierć zbłąkanym w lesie. Duch Giselle ratuje jednak Alberta przed śmiercią, żegnając się na wieczność.
Balet Adolphe’a Adama to typowy balet romantyczny, który odznacza się wyrazistymi i łatwymi do zapamiętania motywami melodycznymi. Wrocławska Giselle została pomyślana jako pozycja klasyczna, pielęgnująca najlepsze tradycje tańca baletowego. Choreografię Jeana Coralliego i Julesa Perrota opracowały i przeniosły na scenę Ewa Głowacka wraz z Zofią Rudnicką.
w ramach programu Instytutu Muzyki i Tańca "Dyrygent - rezydent"
Streszczenie libretta
Obsada
Recenzje spektaklu
Mirta - nieugięta królowa
Premiera "Giselle" w Operze Wrocławskiej - Balet klasyczny jest zawsze w modzie...
Ewa Głowacka i Zofia Rudnicka oraz wszyscy tancerze baletu, na czele z Remy Lamping i Robertem Kędzińskim wykonali "kawał dobrej roboty". A reakcje publiczności są dowodem na to, że balet klasyczny jest zawsze modny i nigdy nie zginie!"
Lekcja Historii
Ulotny wdzięk zasuszonej róży.
"Takiej Giselle od bardzo dawna nie mieliśmy na polskich scenach, więc koniecznie trzeba się wybrać do Wrocławia. Wielkie brawa należą się Ewie Głowackiej i Zofii Rudnickiej za przekazanie wrocławskiemu zespołowi nie tylko tradycyjnej choreografii, ale też właściwego ducha tego przedstawienia."