Kategoria:
Balet
Czas trwania:
120 min.
Bilety:
50-150 zł
Język:
-
O spektaklu
Ta, cieszącą się ogromną popularnością wersja klasycznego baletu, nabierze nieco innych barw i kolorów dzięki przefiltrowaniu jej przez prozę Charlesa Dickensa, ukazaną w niezwykłym, scenicznym rozmachu, charakterystycznym dla stylu Youriego Vámosa i widocznym w bogatych kostiumach, scenografii i wyobraźni inscenizacyjnej. Wyjątkowo wymagająca technicznie dla zespołu baletu, a zarazem zabawna i pełna emocji opowieść o rodzinie Scrooge'a, łączy się z klasycznymi wątkami libretta baletowego oraz słynnymi scenami tanecznymi: śnieżynek, tańców charakterystycznych czy też popisowego pas de deux. Jest to propozycja obowiązkowa w repertuarze każdego zespołu baletowego, pomyślana dla całych rodzin a zarazem dla koneserów sztuki baletowej.
Obsada
Scrooge -
Daniel Agudo Gallardo
Klara Cratchit -
Sherly Belliard
Książę/Dziadek do orzechów -
Andrzej Malinowski
Bob Crachit/Diabeł -
Won June Choi
Pani Crachit/Królowa Śnieżynek -
Michela Villa
Taniec hiszpański -
Won June Choi Beatriz Gijon
Karolina Jankowska
Noriko Nakabayashi
Lucie le May
Taniec rosyjski -
Stefano Pietragalla
Jaume D. Segui
Taniec chiński -
Olga Markari
Arlekiny i Jackie -
Shiori Taguchi
Ludovico Tambara
Sergi Martinez Castello
Garbiele Lucci
Jaume Deulofeu Segui
Taniec orientalny -
Andrea Aguado Campo
Robert Kędziński
Solo walc kryształowy (kwiatów) -
Magdalena Kurilec-Malinowska
Olga Markari
Won June Choi
Charalampos Skoupas
- Balet, Orkiestra i Chór Dziecięcy Opery Wrocławskiej -
- Dzieci ze Szkoły Baletowej przy Fundacji Capitol* -
* - gościnnie
Streszczenie libretta
Obsada
Recenzje spektaklu
"Dziadek do orzechów" w Operze Wrocławskiej - balet pierwszego kontaktu
Youri Vámos z wdziękiem połączył postacie znane z powieści Dickensa i baśni Hoffmanna.
To poszerzenie baśniowej historii dziadka do orzechów o kontekst społeczny wydaje się interesujące i czyni z widowiska opowieść familijną, w której mogą zakochać się dzieci, a dorośli odkryć prawdy, które znali, ale w ferworze życia gdzieś zagubili.
Choreografowi udało się połączyć komizm z powagą, nostalgiczność z delikatną dydaktyką, w czym duża zasługa całego zespołu baletowego.
To poszerzenie baśniowej historii dziadka do orzechów o kontekst społeczny wydaje się interesujące i czyni z widowiska opowieść familijną, w której mogą zakochać się dzieci, a dorośli odkryć prawdy, które znali, ale w ferworze życia gdzieś zagubili.
Choreografowi udało się połączyć komizm z powagą, nostalgiczność z delikatną dydaktyką, w czym duża zasługa całego zespołu baletowego.
Powrót Dziadka do orzechów
Od pierwszego aktu Vámos po swojemu kreuje świat, a widz z wielką uwagą pozwala się mu prowadzić i zaskakiwać. Niewątpliwie balet Vámosa zachwycił publiczność rozmachem scenograficznym [...] warte podkreślenia są świetnie dopracowane sceny zbiorowe.
Rola Klary przypadła niezwykle utalentowanej Natsuki Katayamie, młodej balerinie o niebywałym wdzięku, porównywalnym z Audrey Hepburn w roli Nataszy Rostowej w Wojnie i pokoju [...] Dla samej wirtuozerii Klary warto pójść na Dziadka do orzechów Vámosa, choć powodów jest znacznie więcej. Cały zespół baletowy Opery Wrocławskiej jest w doskonałej formie.
Rola Klary przypadła niezwykle utalentowanej Natsuki Katayamie, młodej balerinie o niebywałym wdzięku, porównywalnym z Audrey Hepburn w roli Nataszy Rostowej w Wojnie i pokoju [...] Dla samej wirtuozerii Klary warto pójść na Dziadka do orzechów Vámosa, choć powodów jest znacznie więcej. Cały zespół baletowy Opery Wrocławskiej jest w doskonałej formie.