O spektaklu
Słuchając dzieł Mieczysława Weinberga, znajdziemy w nich zarówno nawiązania do twórczości kompozytorów radzieckich, żydowskiego folkloru, ale i bardzo częste odniesienia do muzyki polskiej. Szczególnie wyraźnie rysuje się pewne pokrewieństwo stylistyczne względem muzyki Dymitra Szostakowicza, z którym przyjaźnił się od czasów wojny i którego uważał za swojego mistrza. Weinberg, mimo tego, że był jednym z najpłodniejszych kompozytorów epoki, za swojego życia nie zyskał większego rozgłosu poza Związkiem Radzieckim.
Koncert kameralny w Operze Wrocławskiej jest pewnego rodzaju zachętą do odnalezienia odpowiedzi na pytanie jakim kompozytorem był Mieczysław Weinberg?
Zabrzmią dwa cykle na głos i fortepian, pochodzące z wczesnego okresu twórczości kompozytora. Będą nimi "Pieśni żydowskie" op. 17 do słów Szmula Halkina napisane w 1944 roku, a także powstałe rok wcześniej "Piosenki dziecięce" op. 13 do słów Icchoka Lejba Pereca.