Giselle - Adolphe Adam

27 października 2018 19:00
Kategoria:
Premiera
Czas trwania:
120 min.
Bilety:
50-150 zł
Język:
-

O spektaklu

Romantyczna historia, w której świat realny przeplata się ze światem zjaw. Tłem historii libretta jest legenda o pięknej wieśniaczce, która zakochała się w księciu, nie znając jego prawdziwej tożsamości. Kiedy wychodzi na jaw, że ukochany nie jest chłopskim synem, a arystokratą, zrozpaczona Giselle odbiera sobie życie. Akcja jednak toczy się dalej. Po śmierci dziewczyny, nocą nad jej mogiłą zjawia się nieszczęsny książę Albert - rzekomy wieśniak, opłakując śmierć młodej wieśniaczki. Z grobu wyłania się duch Giselle, która tej nocy ma zostać przyjęta do grona willid, nocnych zjaw, które przynoszą śmierć zbłąkanym w lesie. Duch Giselle ratuje jednak Alberta przed śmiercią, żegnając się na wieczność.
Balet Adolphe’a Adama to typowy balet romantyczny, który odznacza się wyrazistymi i łatwymi do zapamiętania motywami melodycznymi. Wrocławska Giselle  została pomyślana jako pozycja klasyczna, pielęgnująca najlepsze tradycje tańca baletowego. Choreografię Jeana Coralliego i Julesa Perrota opracowały i przeniosły na scenę Ewa Głowacka wraz z Zofią Rudnicką.

Spektakl współorganizowany i współfinansowany
w ramach programu Instytutu Muzyki i Tańca "Dyrygent - rezydent"
Premierę wsparł


Obsada

Giselle, młoda wieśniaczka -
Remy Lamping
Albert, książę śląski -
Robert Kędziński
Berta, matka Giselle -
Anna Szopa-Kimso
Hilarion, młody leśniczy -
Won June Choi
Batylda, narzeczona Alberta -
Martyna Dobosz
Wilfryd, przyjaciel Alberta -
Andrzej Malinowski
Książę kurlandzki, ojciec Batyldy -
Sergii Oberemok
Mirta, królowa willid -
Ines Furuhashi-Huber
- Pas de deux wiejskie -
Natsuki Katayama, Łukasz Ożga
- Przyjaciółki Giselle -
Sherly Belliard, Marina Carrasco
Paula Dzwonik, Dajana Kłos
- Dwie willidy -
Sherly Belliard, Dajana Kłos
- Balet i Orkiestra Opery Wrocławskiej -

* - gościnnie

Streszczenie libretta

Obsada

Recenzje spektaklu

Mitra - nieugięta królowa

Mitra - nieugięta królowa tego towarzystwa (Hannah Cho) pięknie wypada w tańcu solowym, zbiorowy imponuje, fascynuje nas przeniesiona w byt-niebyt bohaterka (cudowna Natsuki Katayama), wreszcie spóźniona miłość nieszczęsnej pary (Łukasz Ożga w znakomitej formie).
czytaj więcej
Grzegorz Chojnowski
chojnowski.blogspot.com

Premiera "Giselle" w Operze Wrocławskiej - Balet klasyczny jest zawsze w modzie...

"Wrocławska "Giselle", pomimo moich paru uwag, jest godna najwyższych zachwytów i polecenia. Jest wartościowa, bo tradycyjna i zachwycająca, bo dobrze tańczona. Z przyjemnością będę wracał do Opery Wrocławskiej specjalnie na tę produkcję.

Ewa Głowacka i Zofia Rudnicka oraz wszyscy tancerze baletu, na czele z Remy Lamping i Robertem Kędzińskim wykonali "kawał dobrej roboty". A reakcje publiczności są dowodem na to, że balet klasyczny jest zawsze modny i nigdy nie zginie!"
czytaj więcej
Oskar Świtała
www.sympatycysztuki.pl

Lekcja Historii

"Zespół baletowy Opery Wrocławskiej nie zawiódł. Widzowie wiele tanecznych popisów nagrodzili oklaskami. Podczas sobotniej premiery rolę Giselle zatańczyła pełna uroku i wybitnie utalentowana Amerykanka, Remy Lamping. Fruwała na czubkach palców, jakby nie istniała grawitacja, a w drugim akcie przemieniła się w zjawiskowego ducha. Towarzyszył jej świetny tancerz i dobry aktor, Robert Kędziński. Sprawnie odtworzył klasyczny portret zakochanego księcia, popisując się w pierwszym akcie wspaniałymi piruetami i skokami, a w drugim - malowniczo zastygając. Oboje perfekcyjnie wykonywali skomplikowane układy taneczne."
czytaj więcej
Mirosław Kocur
teatralny.pl

Ulotny wdzięk zasuszonej róży.

"Premiera w Operze Wrocławskiej, która odbyła się 27 października udowodniła, że jeśli zaprezentujemy dzieło z pietyzmem, szacunkiem i obdarzymy je miłością, nie zapominając o marginesie swobody twórczej, dostosowującej je do dzisiejszych wymogów sztuki baletowej i realiów scenicznych, widz bez mrugnięcia okiem "kupi" ten XIX-wieczny zabytek."
"Takiej Giselle od bardzo dawna nie mieliśmy na polskich scenach, więc koniecznie trzeba się wybrać do Wrocławia. Wielkie brawa należą się Ewie Głowackiej i Zofii Rudnickiej za przekazanie wrocławskiemu zespołowi nie tylko tradycyjnej choreografii, ale też właściwego ducha tego przedstawienia."
czytaj więcej
Katarzyna Gardzina-Kubała
www.naczubkachpalcow.pl

Najbliższe spektakle

Gala Inauguracyjna

Kategoria:
Koncert
Czas trwania:
180 min.
Bilety:
50-500 zł
Szczegóły
25 września
19:00

Gala Inauguracyjna

Kategoria:
Koncert
Czas trwania:
180 min.
Bilety:
50-500 zł
Szczegóły
27 września
19:00

Gala Inauguracyjna

Kategoria:
Koncert
Czas trwania:
180 min.
Bilety:
50-500 zł
Szczegóły
29 września
19:00

Gala Inauguracyjna

Kategoria:
Koncert
Czas trwania:
180 min.
Bilety:
50-500 zł
Szczegóły
1 października
19:00

Gala Inauguracyjna

Kategoria:
Koncert
Czas trwania:
180 min.
Bilety:
50-500 zł
Szczegóły
3 października
19:00

Wieczór operetkowy

Kategoria:
Koncert
Czas trwania:
Bilety:
Szczegóły
10 października
19:00

Nabucco

Kategoria:
Opera
Czas trwania:
160 min.
Bilety:
Szczegóły
11 października
18:00

Nabucco

Kategoria:
Opera
Czas trwania:
160 min.
Bilety:
Szczegóły
16 października
19:00

Koncert symfoniczny

Kategoria:
Koncert
Czas trwania:
Bilety:
Szczegóły
17 października
19:00

Nabucco

Kategoria:
Opera
Czas trwania:
160 min.
Bilety:
Szczegóły
18 października
18:00

Nabucco

Kategoria:
Opera
Czas trwania:
160 min.
Bilety:
Szczegóły
22 października
19:00

Wieczór operetkowy

Kategoria:
Koncert
Czas trwania:
Bilety:
Szczegóły
24 października
19:00

Poławiacze pereł

Kategoria:
Opera
Czas trwania:
140 min.
Bilety:
Szczegóły
25 października
18:00