Opera Wrocławska


  Aleksandra Opała  

Jest solistką Opery Wrocławskiej. Dysponuje koloraturowym mezzosopranem o aksamitnym brzmieniu i wirtuozowskiej biegłości. Od 2017 roku kreuje role tytułowe m.in. w: La Cenerentola Gioacchino Rossiniego oraz I Capuleti e i Montecchi Vincenza Belliniego, postać Pani Kant w operze Immanuel Kant Leszka Możdżera, Papagenę w przedstawieniu W krainie Czarodziejskiego Fletu, opartym na operze W.A. Mozarta Czarodziejski flet, Cunzię w Oberto Giuseppe Verdiego, Hudel w Skrzypku na dachu Jerry’ego Bocka, Niclausse/Muzę w Opowieściach Hoffmanna Jacquesa Offenbacha, postać Loli w Rycerskości wieśniaczej Pietro Mascagniego, a także Fenenę w Nabucco G. Verdiego.


Ponadto Artystka jest solistką Filharmonii Łódzkiej (w repertuarze ma m.in. III Symfonię Pieśni Żałosnych Henryka Mikołaja Góreckiego oraz Stabat Mater Pergolesiego). Współpracuje również z Sinfonią Varsovią, z którą realizowała nagrania opery Legenda Bałtyku Feliksa Nowowiejskiego. Do 2017 roku była solistką Capelli Cracoviensis, z którą występowała w największych salach koncertowych w Polsce (m.in. NOSPR) u boku znakomitych artystów (np. w Szaleństwach koloratur ze znakomitym Giulio Zappą).


Jest absolwentką Akademii Muzycznej w Krakowie — gdzie ukończyła studia z wyróżnieniem — oraz laureatką konkursów w Polsce i za granicą. Brała udział w wielu kursach mistrzowskich. Jej pasją jest łączenie klasycznej pieśni oraz arii operowych z muzyką improwizowaną. W 2020 roku brała udział w sesji nagraniowej albumu Z domowego śpiewnika Stanisława Moniuszki, natomiast w 2021 roku wydany został album Improopera, łączący w sobie głos mezzosopranowy z improwizacją jazzową.



A coloratura mezzo-soprano with a velvety sound and virtuosic skill, she is currently a soloist in Wrocław Opera. Since 2017 she has been singing title roles in La Cenerentola by Gioacchino Rossini and I Capuleti e i Montecchi by Vincenzo Bellini as well as roles like Mrs Kant in Immanuel Kant by Leszek Możdżer, Papageno in The Land of the Magic Flute, a production based on Mozart’s opera, Cunzia in Oberto by Giuseppe Verdi, Hudel in Fiddler on the Roof by Jerry Bock, Niclausse/Muse in The Tales of Hoffmann by Jacques Offenbach, Lola in Cavalleria rusticana by Pietro Mascagni, and Fenena in Nabucco by Giuseppe Verdi.


In addition, Aleksandra Opała appears as a soloist of Łódź Philharmonic (her repertoire includes Henryk Mikołaj Górecki’s Symphony of Sorrowful Songs and Pergolesi Stabat Mater) and collaborates with Sinfonia Varsovia, with which she recorded Feliks Nowowiejski’s opera The Legend of the Baltic. Until 2017, she was a soloist of Capella Cracoviensis, with which she sang in the greatest concert halls in Poland (including the Polish National Radio Symphony Orchestra’s concert hall) with outstanding artists (like the excellent Giulio Zappa in The Coloratura Madness).


Aleksandra Opała is a graduate of Kraków Academy of Music — from which she received a diploma with distinction — and a prizewinner at national and international competitions. In addition, she participated in numerous masterclasses. She is passionate about combining classical songs and operatic arias with improvised music. In 2020, she took part in the recording of Stanisław Moniuszko’s Songbook for Home Use and 2021 saw the release of the album entitled Impropera featuring the mezzo-soprano voice and jazz improvisation.