Aktualności

4
czerwca

Logo Opery Wrocławskiej nominowane w konkursie KTR 2018

Miecze za kreatywność wręczone. Wśród nominowanych do nagrody znalazło się logo Opery Wrocławskiej.

Miecze za kreatywność, to nagrody przyznawane przez Klubu Twórców Reklamy od piętnastu lat. Pierwsza edycja odbyła się w roku 2004. Celem konkursu jest wyłonienie najlepszych prac w zakresie reklamy i marketingu. W tym roku do konkursu zgłoszono 1233 prace. Po wnikliwej weryfikacji jurorzy dokonali 53 nominacji spośród wszystkich zgłoszonych. W tej elitarnej grupie znalazło się także logo Opery Wrocławskiej, co stanowi dla nas wielkie wyróżnienie i zaszczyt. Dostrzeżenie naszej identyfikacji graficznej spośród tak wielu znakomitych prac, stanowi nagrodę samą w sobie.

Nasz logotyp został zaprojektowany przez Super Super Studio. Logotyp składa się z dwóch elementów: sygnetu oraz tagline'u "Opera Wrocławska". Inspiracją do stworzenia sygnetu jest element architektoniczny, znajdujący się na sklepieniu widowni Opery Wrocławskiej, czyli plafon. Stanowi on bezpośrednie źródło formy graficznej sygnetu - poprzez multiplikację i układ osiowy udało się ponadto wydobyć w logotypie litery "O" i "W". W sferze funkcjonalnej, plafon jako unikalny element architektury Opery Wrocławskiej, spełnia podstawowe cele indentyfikacji wizualnej: odróżnia instytucję od innych, pozwala na snucie opowieści. Znak daje wrażenie mocy, podkreśla wagę i długą historię.