Opera Wrocławska

Aktualności

4
marca

Po premierze Manekinów

1, 2 i 3 marca na scenie Opery Wrocławskiej zagościły ponownie – po 43 latach – Manekiny Zbigniewa Rudzińskiego. To kameralne dzieło operowe przyciągnęło niemałą grupę melomanów, chcących doświadczyć nieco innego wymiaru rzeczywistości operowej, odbiegającego od powszechnego i dobrze znanego kanonu opery romantycznej. Wśród licznej publiczności – spektakl obejrzało łącznie niemalże 1500 osób – nie zabrakło wielbicieli prozy Brunona Schulza. Premiera była doskonałą okazją do przypomnienia sobie m.in. Sklepów cynamonowych.


W głównej roli Jakuba (kupca bławatnego) wystąpił Tomasz Rudnicki, dwie dziewczynki do szycia: Polda i Paulina były kreowane przez Lilianę Jędrzejczak oraz Aleksandrę Malisz; Królową Dragą była Barbara Bagińska, jako Edzio Kaleka wystąpił Jędrzej Tomczyk; w rolę Anarchisty Luccheniego wcielił się Aleksander Zuchowicz, a podwójną rolę Adeli oraz Magdy Wang (kobiety z pejczem) zagrała Eliza Kruszczyńska. Kameralną orkiestrę Opery Wrocławskiej poprowadził Trajan Muryń, dyrygent młodego pokolenia, który po raz pierwszy w swojej karierze był odpowiedzialny za kierownictwo muzyczne spektaklu operowego. Spektakl wyreżyserowała Kamila Siwińska, kostiumy przygotowała Martyna Cierpisz, a za choreografię była odpowiedzialna Katarzyna Witek.


Całość spotkała się z dużą aprobatą publiczności. Przychylne głosy recenzentów wskazywały na bardzo wysoki poziom artystyczny zespołu Opery Wrocławskiej. Zaangażowanie twórców było widoczne w każdym elemencie spektaklu. Beata Maciejewska dla „Gazety Wyborczej” pisała: „Ten spektakl nie ma słabych punktów, cały zespół realizatorów zasługuje na słowa uznania. Siwińska świetnie ich poprowadziła”.


Zachęcamy do zapoznania się z opiniami krytyków:

Manekiny, w formie prezentacji przedpremierowej, zostały wystawione już w niedzielę 25 lutego 2024 r. w Muzeum Żydów Polskich POLIN, w ramach POLIN Music Festival.